• Menu

De Wereld Rond In 80 Experimenten

Jij wilt de wereld zien. Het liefst zoveel mogelijk. Zo lang mogelijk.11261030_458234321016273_8518603522420504387_n

Veel mensen die nooit gereisd hebben denken dat je daar eerst de jackpot voor moet winnen. Samen met vele anderen zeg ik: ‘Onzin!’ 

Soms is creativiteit en een flinke portie doorzettingsvermogen het enige dat je nodig hebt.

Een gastblog door Kevin Weijers

Je bent een twintiger. Je hebt nog steeds de energie van een twintiger. Of je bent op zijn minst ooit een twintiger geweest. Een jonge hond met de wereld aan je voeten. Vol met wilde ideeën, artistieke plannen en wereldverbeterende hersenspinsels.

Heb je andere landen ontdekt? Met hun mensen, culturen en gewoonten. Met andere landschappen, stijlen en uitdagingen.

Ja? Wat heeft je doen besluiten er voor te gaan?

Niet? Wat houd je tegen?

Unexpectedkindness is themost powerful,least costly, andmost underratedagent of humanchange

Ontmoet Kevin

Ik ben Kevin Weijers. Twee jaar geleden werkte ik als veiligheidsadviseur voor de overheid.

Elke dag was globaal hetzelfde. Ik verwerkte 150 e-mails, ging naar 3 overleggen, en tussendoor probeerde ik mijn échte werk te doen: De wereld een stukje veiliger te maken.

Na het overlijden van een voor mij bijzonder persoon, stelde ik mezelf de vraag: “Als ik 80 mag worden, wat hebben anderen dan gemerkt van wat ik heb gedaan?

Ik zag mezelf als een ster in het beantwoorden van email. Een legende in het bijwonen van overleggen. En misschien zelfs een expert in het schrijven van beleidsplannen.

Wat hebben anderen echt gemerkt van mijn inspanningen? Triest, maar waar. Te weinig. Dat is de realiteit.

Dus na zes jaar ambtenaarschap heb ik op 1 februari 2014 mijn baan opgezegd en ben ik begonnen aan een periode vol met uitdagingen, persoonlijke groei en heb ik momenten beleefd die ik vooraf nooit had kunnen bedenken.

kevin-air-asia-cropped-1024x780

‘Goed, wat doe jij?’

Stel je me nu de vraag der vragen — Wat doe jij? Vind ik het lastig een antwoord te geven.

Vaak kom ik niet verder dan ‘een creatieve marketeer’. Ik weet niet of het helemaal waar is, maar het dekt een stukje van de lading. Ik vertel namelijk verhalen.

Sinds kort kan ik ook ‘wereldreiziger’, ‘schrijver’ of ‘international keynote speaker’ antwoorden. Waarom? Twee maanden geleden, is mijn nieuwe challenge gestart.

Ik wil de wereld rond reizen door wereldwijd bij 80 verschillende bedrijven te werken en te doen wat ik doe.

De wereld rond in 80 experimenten

We leven meer en meer in een wereld van overvloed. Voedsel. Water. Onderdak. Elektriciteit. In de westerse wereld zijn we grotendeels voorzien in deze basisbehoeften.

Daarom heb ik sinds een aantal maanden een aanname. Eentje die door veel anderen niet gedeeld wordt. En daarom is het de moeite waard om deze aanname te testen.

Mijn aanname is dat de wereld rondreizen niet heel duur hoeft te zijn.

Ik geloof dat als ik deel waar ik genoeg van heb — mijn creativiteit — en bedrijven help om hun verhalen op een simpele, heldere en elegante manier te vertellen, zij misschien met mij willen delen waar zij genoeg van hebben: Eten en een slaapplek.

Met deze challenge wil ik met name twee dingen combineren waar ik op dit moment heel veel energie van krijg: Experimenteren met creativiteit en de wereld rondreizen.

En zo is Around the World in 80 Experiments geboren.

A day at the office of a digital nomad
A day at the office of a digital nomad

Lachen, leren en ontdekken

Naast het toevoegen van waarde, is het doel lol te hebben met de mensen die ik onderweg ontmoet. Ongetwijfeld hebben zij andere inzichten, ideeën en percepties. Van elkaar leren gaat daarom bijna vanzelf.

Wat gaat er verder gebeuren? Behalve dat ik het vertrouwen heb dat ik het gaandeweg wel uitvogel, weet ik het niet. Ik kan het niet weten.

Daarom ben ik nu in Singapore. En ga ik deze week aan de slag op de marketing afdeling van een professionele voetbalclub. Om te ontdekken wat gebeurt als je najaagt waar je blij van wordt…

Reis je met me mee?

Kevin

Kevin Weijers Untitled design (6)
Kevin is een creatieve marketeer. Hij ruilt zijn ideeën voor eten en onderdak om wereldwijd bij 80 verschillende bedrijven, organisaties, goede doelen en merken te werken. Meer informatie over de challenge van Kevin vind je op www.aroundtheworldin80experiments.com
Linken via social media, aanmelden voor Kevin’s nieuwsbrief of een bericht sturen, kan hier